Lázár János építési és közlekedési miniszter a Parlament gazdasági bizottságának ülésén tartott meghallgatásán – amelyről a Telex számolt be – arról beszélt, hogy 10 év alatt 6500 milliárd forintot költene vasúti fejlesztésekre a kormány, és felvetette, hogy kivásárolnák az osztrák államot a GYSEV-ből.
A napokban formálódik hivatalos kormányelőterjesztéssé az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-Volán csoport által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció - mondta Nagy Bálint, az ÉKM államtitkára a Magyar Vasút 2023 című konferencián. A koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek.
Tavaly több mint 100 mozdony beszerzéséről szóló tendert írt ki a MÁV, amit a német Siemens nyert meg, de Lázár János miniszter szerint a kormány már nem számít a német cég közreműködésére, mert "már nem barátkoznak velük" - írja az atv.hu.
Hamarosan elkészülnek a tervek a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig kiépülő új villamosvonal-projektben - írja a Magyar Építők. A budai fonódó villamoshálózat második üteme Dél-Buda közlekedését fogja javítani, melynek előkészítését a Főmterv Zrt. végzi.
"A Kormány ma esti határozatában biztosította a szükséges önrészt, így már biztos: 1 milliárd forint európai uniós forrást nyertünk el a Duna alatti vasúti alagút környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból az EU-tól." - írja közösségi oldalán Vitézy Dávid. A részletes megvalósíthatósági tanulmány azért szükséges, hogy a költségek és hasznok pontosan felmérhetők legyenek, és ennek alapján hozzák meg a a vasúti alagút megépítéséről szóló végleges kormányzati döntést. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferencián a projekt részleteit is bemutatják majd a szakértők.
Ritkán van arra lehetőség, hogy egy évszázados időtávra tervezett gigaberuházás kezdeti lépéseit közvetlen közelről figyelhetjük meg, egyes elemeit pedig akár magunk is alakíthatjuk. A BAVS, vagyis a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretein belül megvalósítás előtt álló vasúti alagút, mely a Duna alatt kötné majd össze Budapest két fontos pályaudvarát éppen ilyen. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciának ez lesz a középpontjában.
A kormány 2025-ig összesen közel 30 milliárd forinttal erősíti meg a kötött pályás teherfuvarozás versenyképességét, ami azt jelenti, hogy a szektor szereplői az ún. egyes kocsi szolgáltatás biztosításához vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek egy most meginduló programban – jelentette be hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Létrehozzák a kormányzati Budapest-politika szakmai műhelyét, a Budapest Fejlesztési Központot (BFK), a nonprofit zrt. vezérigazgatója Vitézy Dávid lesz - jelentette be tegnap Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. A vezérigazgatói poszt Vitézy Dávidé lett, aki egy hosszú Facebook-posztban fejtete ki elképzeléseit.
Az agglomerációs települések életében sokat számít, hogy milyen egy adott település közlekedési kapcsolatai, amiben a kötöttpályás favorit. Ezt mutatja, hogy a vonat és a HÉV külső szakaszain volt a legmagasabb a felára a kötöttpályás-közlekedési eszközök nyomvonalán. Ugyanakkor a fővárosban - ahol a közlekedési hálózat jóval fejlettebb, kisebb volt ez hatás. A HÉV fővárosi szakasza mentén fekvő XVI. kerületben 21 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint a XVII. kerületben. Bár a korábban említett HÉV kapcsolat miatt a metró okozta árprémium a XIX. kerület valamivel magasabb lehet a XX. kerülettel szemben, mint az általunk mért 10 százalék, az eredmény szintén azt mutatja, hogy a fővároson belül már kisebb jelentősége van a kötöttpályás közlekedési eszközöknek, ugyanakkor szerepük az árazásban továbbra sem elhanyagolható - derül ki az FHB Lakásárindex elemzéséből.
Elbizonytalanodtak a befektetők a Trump-rali után.
Ezt nem láttuk jönni.
Fontos jogszabály jelent meg, igaz a lakosság egyelőre nem érez változást.
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.
Nem fizetett a magyar vállalkozó.
Mire elég a 150 ezer forint.