Átalakul a magyar vasúti közlekedés

Átalakul a magyar vasúti közlekedés

A napokban formálódik hivatalos kormányelőterjesztéssé az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-Volán csoport által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció - mondta Nagy Bálint, az ÉKM államtitkára a Magyar Vasút 2023 című konferencián. A koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek.

Lemond a kormány a 100 vadonatúj Siemens mozdonyról

Lemond a kormány a 100 vadonatúj Siemens mozdonyról

Tavaly több mint 100 mozdony beszerzéséről szóló tendert írt ki a MÁV, amit a német Siemens nyert meg, de Lázár János miniszter szerint  a kormány már nem számít a német cég közreműködésére, mert "már nem barátkoznak velük" - írja az atv.hu.

Újabb lökést kapott a Duna alatti vasúti alagút: itt az uniós forrás a tervezésre

Újabb lökést kapott a Duna alatti vasúti alagút: itt az uniós forrás a tervezésre

"A Kormány ma esti határozatában biztosította a szükséges önrészt, így már biztos: 1 milliárd forint európai uniós forrást nyertünk el a Duna alatti vasúti alagút környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból az EU-tól." - írja közösségi oldalán Vitézy Dávid. A részletes megvalósíthatósági tanulmány azért szükséges, hogy a költségek és hasznok pontosan felmérhetők legyenek, és ennek alapján hozzák meg a a vasúti alagút megépítéséről szóló végleges kormányzati döntést. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferencián a projekt részleteit is bemutatják majd a szakértők.

Íme a vasúti alagút, ami a Duna alatt kötné össze Budapest két pályaudvarát

Íme a vasúti alagút, ami a Duna alatt kötné össze Budapest két pályaudvarát

Ritkán van arra lehetőség, hogy egy évszázados időtávra tervezett gigaberuházás kezdeti lépéseit közvetlen közelről figyelhetjük meg, egyes elemeit pedig akár magunk is alakíthatjuk. A BAVS, vagyis a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretein belül megvalósítás előtt álló vasúti alagút, mely a Duna alatt kötné majd össze Budapest két fontos pályaudvarát éppen ilyen. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciának ez lesz a középpontjában.

30 milliárdos pályázati támogatást ad a vasúti fuvarozóknak a kormány

30 milliárdos pályázati támogatást ad a vasúti fuvarozóknak a kormány

A kormány 2025-ig összesen közel 30 milliárd forinttal erősíti meg a kötött pályás teherfuvarozás versenyképességét, ami azt jelenti, hogy a szektor szereplői az ún. egyes kocsi szolgáltatás biztosításához vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek egy most meginduló programban – jelentette be hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Vitézy Dávid elárulta, mit tervez  Budapesttel

Vitézy Dávid elárulta, mit tervez Budapesttel

Létrehozzák a kormányzati Budapest-politika szakmai műhelyét, a Budapest Fejlesztési Központot (BFK), a nonprofit zrt. vezérigazgatója Vitézy Dávid lesz - jelentette be tegnap Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. A vezérigazgatói poszt Vitézy Dávidé lett, aki egy hosszú Facebook-posztban fejtete ki elképzeléseit.

Nem is hinnéd, hogy mennyit nyerhetsz, ha a vonatot választod!

Az agglomerációs települések életében sokat számít, hogy milyen egy adott település közlekedési kapcsolatai, amiben a kötöttpályás favorit. Ezt mutatja, hogy a vonat és a HÉV külső szakaszain volt a legmagasabb a felára a kötöttpályás-közlekedési eszközök nyomvonalán. Ugyanakkor a fővárosban - ahol a közlekedési hálózat jóval fejlettebb, kisebb volt ez hatás. A HÉV fővárosi szakasza mentén fekvő XVI. kerületben 21 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint a XVII. kerületben. Bár a korábban említett HÉV kapcsolat miatt a metró okozta árprémium a XIX. kerület valamivel magasabb lehet a XX. kerülettel szemben, mint az általunk mért 10 százalék, az eredmény szintén azt mutatja, hogy a fővároson belül már kisebb jelentősége van a kötöttpályás közlekedési eszközöknek, ugyanakkor szerepük az árazásban továbbra sem elhanyagolható - derül ki az FHB Lakásárindex elemzéséből.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Brüsszel az adókedvezmények eltörlését javasolja, pénzt kell adni az embereknek
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.